Преса

Олексій КУЖЕЛЬНИЙ: «Початок вистави нічим не відрізняється від старту космічного корабля»
Нещодавно в Київській академічній майстерні театрального мистецтва «Сузір’я» відзначали потрійний ювілей: чверть століття із дня заснування самого театру, який є першим театральним ангажементом в Україні, 60-річчя художнього керівника Олексія Кужельного та 105 років самій будівлі, в якій працює театр. Про «Сузір’я&raqu...
25/05/2003, ”Урядовий кур’єр”
Чертова дюжина Игоря Славинского
Как вы думаете, какое количество постановок одного режиссера может одновременно идти в киевских театрах и какое количество театров режиссер, соответственно, может “охватить” своим творчеством? Так вот, абсолютный рекорд, оказывается, принадлежит сегодня актеру и режиссеру Игорю Славинскому: постановок – 13 (прописью: тринадцать!)...
30/04/2003, ”Киевские ведомости” №93 (2898) Анна Липковская
Олексій Кужельний у театрі, на фестивалі та вдома
Чарівний Фігаро з відомої комедії Бомарше, котрий із талановитою легкістю встигає скрізь, вміє з м’яким гумором «розвести» найскладнішу ситуацію, так і залишився б для мене милим літературним персонажем, якби життя не подарувало зустріч з Олексієм Кужельним. Народний артист України, лауреат премій ім. Котляревського й ім. Балацько...
26/04/2003, ”Дзеркало тижня” № 16 (441)
Публічна людина Олексій Кужельний. Про користь простих рішень
Олексій Кужельний — типовий представник тих, кого називають публічними людьми. Причому ця публічність його анітрохи не обтяжує, а іноді здається, що становить якщо не сенс, то найприйнятнішу форму існування. Навіть похід на ринок за продуктами (що він вміє і любить робити) Кужельний перетворює на невелике шоу. Що вже казати про професію. Худо...
25/04/2003, ”День” №76 Ганна Шеремет
Караоке в кабаре
В Мастерской театрального искусства “Сузір’я” прописан театр-кабаре “Хромая судьба”. Актеры постоянные, могут и на других сценах свое искусство показать, но “Хромую судьбу” любят особенно. Начало поэтическо-песенному стилю этого театра положил спектакль “В барабанном переулке” по поэзии Б. Окуд...
30/01/2003, Киевские ведомости №19 (2824) Алла Подлужная
Симфонія вазеліну
Десять спектаклів із восьми країн, конференція з проблем культурного обміну та залучення коштів для експериментальних пошуків, зустрічі з керівниками міжнародних фестивалів, збиті в триденну програму Театрального ярмарку, запропонувала швейцарська фундація «Про-Гельвеція». Чотири делегати з України, серед яких був і я, запрошення прийня...
17/11/2001, ”Дзеркало тижня” № 45 (369)
AVANTI, DILETTANTI!
Насправді рахунок Цюрихського фестивалю незалежних театрів 2001 року був на користь театрів професійних, жвавих, пошукових. Та тридцятирічна репутація цього театрального форуму дозволяє представляти глядачеві найризикованіші експерименти. Під тією самою назвою, що й ця стаття, вийшла рецензія на спектакль «Король Бабу», який назвав у а...
27/10/2001, № 42 (366)
Способ жизни – театр
Риторический вопрос, сформулированный “неистовым” Виссарионом Белинским, звучал в сердцах театралов задолго до него и, надеюсь, будет актуален до тех пор, пока жив сам предмет этого вопроса – Театр. Именно он и сладко-мучительная актерская профессия стали героями пьесы Франсуазы Саган “Заноза”, премьера которой состоял...
14/04/2001, ”Зеркало недели” № 15 (339) Светлана Агрест
Творчество на основе конкуренции
Основатель и художественный руководитель киевской Мастерской театрального искусства «Сузiр'я» уверен, что «контрактная форма отношений - лучшая и для театра     Мастерская театрального искусства (МТИ) «Cузiр'я» избрала для себя путь ангажемента еще в 1988 году и стала первым ангажементным теа...
26/03/2001, ”Компаньон” №12 Ирина Бурлакова
Синопсис «Тесписа» и капля скепсиса
Международный фестиваль моноспектаклей, названный в честь первого древнегреческого актера, письменные свидетельства о котором дошли до нас, проводился с 1 по 8 марта в германском городе Киле и носил подчеркнуто рабочий характер. Каждый день показывалось по 2—3 спектакля, которые привезли 5 актрис и 10 актеров из 13 стран. Днем проходили симпо...
17/03/2001, «Зеркало недели» №11
История одной музы
В мастерской театрального искусства "Сузір’я" снова играют Булгакова. И снова "Мастера и Маргариту". Но на этот раз рассказывает (правда, опосредованно – на образно-интерпретационном уровне) не Мастер, а его самоотверженная подруга. В спектакле "Маргарита", премьера которого состоялась 15 февраля, знаменита...
24/02/2001, Зеркало недели № 8 (332) Елена Раскина
Дежурные по апрелю
      Чтобы попасть на этот спектакль, нужно иметь проездной документ, говоря проще, билет на поезд. Поезд ностальгии, за окнами которого замелькают года, зашумят минувшие события, будет буйствовать апрель. Под стук колес услышим пассажи трубы заезжего музыканта, почувствуем, как “солнышко сияет, музыка играет”,...
08/04/2000, Зеркало недели № 14 (287) Алла Подлужная
C Окуджавой на вокзале
         В театре "Сузір'я" состоялась премьера спектакля "В Барабанном переулке" (Булат Окуджава). Вокзальная история в 27 картинах. Режиссер-постановщик Игорь Славинский. В ролях: Ирина Калашникова, Сергей Мельник и Катерина Тыжнова.          ...
07/04/2000, Газета 2000 №14 (15) Денис Чернышев
Брама Великого Серця
Біля будинку МЗС відбувся концерт, присвячений українським в’язням, яких незаконно утримують в Росії У стародавні часи вчення розпочиналося з покладання учнем руки на власне серце. Учитель закликав дослухатися, як воно б’ється. Бо то є перший стук у браму Великого Серця. І якщо не почути його, то приголомшить тебе биття С...
22/12/1999, ”День”, №108, (2015)
Пока все дома
             Три года назад в наш Октябрьской дворец привозили из Москвы антрепризный спектакль Сквот по одноименной пьесе Жан-Мари Шевре. В ней небедные пожилые сестры Марион и Жанн Дюпре обнаруживают в своей парижской квартире самовольно заселившуюся парочку: алжирца Самира и польку Басю...
, Афиша
Кохання – та чи приховане?
Чи погодився б на це інтерв'ю уславлений письменник Абель Знорко, якби знав, як далеко вийде розмова за межі усталеного газетного жанру? Важко сказати. Якщо всередині вистави ще подумки відповідала: ні, то наприкінці мене опанували сумніви. Адже розмова літератора з журналістом Еріком Ларсеном вийшла не без цікавості, гострих вражень, відкритт...
, Демократична Україна Тетяна Кроп
Концентрат життя
Один із найповажніших сучасних французьких драматургів, що починав у 90-х роках минулого століття, робить те саме й з глядачем, тобто змушує задуматись над непрочитаним у, здавалося б, напам’ять вивчених релігійних текстах. Режисер Олексій Кужельний вдало перейменував п’єсу, аби її назва звучала ближче до обраної драматургом теми. Однак...
, Кіно-театр №3 2007
Кохання в стилі модерн
Ніщо так не відображає стиль епохи, як знамениті любовні історії. Такі, як знаковий роман видатного російського поета Сергія Єсеніна і всесвітньо відомої американської танцівниці Айседори Дункан. Ця романтична історія, що незбагненним чиному увібрала в себе всі крайнощі й контраверсії Срібного віку, продовжує хвилювати й захоплювати і на початку ХХ...
, Кіно-театр №2 2005
Олексій КУЖЕЛЬНИЙ: У сучасної режисури — брендове мислення...
Олена Варварич Назва цього театру, здається, говорить сама за себе: сузір’я акторів, режисерів... митців. Немов живий організм, майстерня театрального мистецтва “Сузір’я” жваво реагує на потреби часу. У цьому історичному приміщенні, кожен куточок якого долучається до однієї великої гри, було все: від класичної п&rsquo...
, ”День” №167, четвер, 18 вересня 2008
Олексій КУЖЕЛЬНИЙ: “Хочу, щоб слово “кияни” асоціювалося з театральним мистецтвом”
Ганна Денисенко Художній керівник театру “Сузір’я” про еволюцію святкування ювілеїв, утому від офіціозу та власні мрії Завтра столична Майстерня театрального мистецтва "Сузір'я" святкуватиме своє 20-річчя. А втім, у колективу потрійне свято: будинкові, у якому працює театр на Ярославовому Валу, 16, цього року в...
, Хрещатик №168 18.09.2008
Театр, ресторан, казино – перед податковою вони рівні
Досвідчені київські театрали пам’ятають, що кілька років тому 4–5 прем’єр на рік вважалося нормою в більшості столичних храмів Мельпомени. Але останнім часом кількість нових постановок дедалі зменшується, і нині усталилася нова норма – 1–2 річні прем’єри. І це в кращому разі.  «Театри мають заробляти!...
, Уніан 28.12.2011
Міф чи реальність?
27 березня, в Міжнародний день театру, в АМТМ «Сузір’я» відбулася прем’єра вистави «Антігона» за однойменною п’єсою Жана Ануя. Родзинкою постановки є те, що всі її учасники – молодь, студенти 3 курсу акторського відділення Національного університету театру, кіно і телебачення імені І. К. Карпенка...
, ”Театрально-концертний Київ”, Ельвіра Загурська