Преса

Корейська хвиля, 5 балів
Штормове попередження вперше надійшло від японців. Бурхливий розвиток індустрії розваг, пріоритет культури в усіх економічних починаннях, культурне самоусвідомлення нації – складові стратегії боротьби за перемогу бренда "Республіка Корея" у своєму регіоні. Корейці жартують про те, як розрізнити японця, корейця, китайця. Японці в буд...
19/08/2006, День №140
Київ як об’єкт мистецтва. Режисер Олексій Кужельний знає, якою повинна бути культурна столиця
Для початку добре б визначитися, що ми вкладаємо в це поняття. Нам здається очевидним: воно не вичерпується кількістю пам’яток історії та архітектури (було б бажано, щоб вони зберігалися в пристойному стані), наявністю театрів (знов-таки бажано — добрих і різних), концертних залів, сучасних кінотеатрів і музеїв. Воно навіть не вичерпуєт...
12/08/2006, День №135
Сад кромешный
Молодая, красивая девушка на скорости 220 км/ч вылетает из жизни. Туман, шампанское, незнакомая дорога... К тому же девушка была явно не в духе... Честно говоря, ей не очень-то везло последние лет 20... С этой стороны диагностировали внезапную остановку дыхания, многочисленные повреждения внутренних органов, кому, смерть. С той стороны девушку вст...
15/05/2006, ”Шо” №5-6 Юлия Пятецкая
Пунктуація серця, граматика душі
Шведський інститут представив у рамках спеціального театрального форуму вісім спектаклів, покликаних акцентувати на новому значенні пластики в театрі. Рамки цього унікального заходу виявилися занадто прозорими тільки для формальних експериментів, за багатьма спектаклями читалися спроби формування нової дійсності. Останніми роками у Європі були мод...
11/02/2006, ”Дзеркало тижня” № 5 (584)
”Вузлики” кохання
П’єсу "Загадкові варіації" відомого сучасного французького драматурга Ерік-Емманюеля Шмітта поставив Олексій Кужельний. Він є не тільки режисером, але й автором сценографії і пластичного рішення вистави. У головних ролях виступили популярні українські актори Сергій Джигурда (Знорко) і Олег Савкін (Ларсен). "Загадкові варіації&q...
30/11/2005, «День» №221 Тетяна Поліщук
Іще ковток — і ми дізнаємося багато правди...
«Чудесны свойства этого напитка. Он веселит, возносит, трогает до слез, Он вечен и молод одновременно, И даже мертвый он живой». Як про улюблений напій подумалося про театр на Фестивалі сучасної американської драматургії в Луїсвіллі — столиці штату Кентуккі, батьківщині американського віскі. 29 років — пристойна витр...
25/06/2005, Дзеркало тижня № 24 (552)
Танго з ангелом
Іноді ми замислюємося: а що буде після смерті? Як відомо, релігія пропонує небагатий вибір – або рай, або пекло. Звичайно ж, всі жахаються пекла… Свою відповідь на це запитання засобами сценічного мистецтва спробувало дати вільне творче об’єднання на базі МТМ «Сузір’я» за участі Фонду сприяння розвитку мистецтв,...
23/06/2005, ”Вечірній Київ” № 113 Іван Данюк
21 грам
Светская вечеринка, ссора, потом ночь, туман, скорость 220 км в час и закономерный финал. Она знала, чем все закончится, и сознательно на это пошла. Но вот чего девушка не могла предугадать - что ждет ее после жизни.   Молодая симпатичная героиня попадает в третье измерение, место, равноудаленное как от земной жизни, так и от потусторонн...
22/06/2005, Афиша № 24 Татьяна Кур
Самый острый дефицит – любовь
В Театре "Сузір'я" 25 марта состоится премьера постановки Надежды Батуриной "Когда лошадь теряет сознание" по пьесе известной во всем мире "женской" писательницы Франсуазы Саган. Франсуаза Саган снискала признание читателей как автор лирических повестей – эдакого женского чтива на сон грядущий. Между тем в т...
21/03/2005, ”Деловая столица” №12 (202) Наталья Ярош
Голгофа для мятежных душ
На сцене Театральных мастерских "Сузір’я" 15 декабря состоится премьерный спектакль "Мне тесно в имени твоем" по пьесе киевского драматурга Татьяны Иващенко. Рассчитанную на двоих актеров пьесу о сложных взаимоотношениях Сергея Есенина и Айседоры Дункан поставил Владимир Борисенко. Гениальным Айседоре Дункан и Сергею Есен...
13/12/2004, Деловая столица №50 Денис Даркив
Враження й уроки театральних фестивалів
Дванадцять років тому МТМ "Сузір’я" заснувала перший в Україні міжнародний фестиваль моновистав "Київська Парсуна". Минали роки, в культурі сутеніло. Однак пітьма не запанувала. А вже нині, безперечно, благословляється на світ. І прихід дня сонячного в українському театрі передвіщає ціле сузір’я фестивалів – ві...
16/10/2004, Дзеркало тижня № 42 (517)
“Парнас дыбом” пришелся ко двору
На IX Международном театральном фестивале “Белая вежа”, прошедшем в белорусском Бресте, постановка Киевской мастерской театрального искусства “Сузір’я” покорила зрителей. В город над Бугом съехались творческие коллективы драматических и кукольных театров Беларуси, России, Украины, Молдовы, Грузии, Абхазии, Польши, Вен...
08/10/2004, ”Кієвскій телеграфъ” №41 (231) Юрий Шапран
Страсть под сенью творчества
Театр «Сузір’я», руководимый народным артистом Украины Алексеем Кужельным, сохранив себя во всех кругах ремонтного ада, распахнул двери своего дивного основного помещения. Правда, спектакли идут еще в «малом» зале, т.к. основной не до конца оборудован звуковой аппаратурой. И каждый вечер проходит двадцать один зритель ...
22/05/2004, «Зеркало недели» №20 Светлана Короткова
У пошуках взаємності
"Будапештський весняний", "Празька весна", "Київ Травневий", "Шведське театральне бієнале" в Упсалі — фестивалі схожі. Всі вони зігріті увагою глядачів, викохані працею, натхненням, талантами їхніх учасників і організаторів. Проте зближує названі фестивалі ще й брак грошей. Але, по-перше, це нікому не ...
12/08/2003, ”День” №139
Шведський стіл, сім\\\'я і театр
Те, що в усьому світі називають шведським столом, насправді до шведів жодного відношення не має. Якщо в Туреччині таке кулінарне диво складається страв десь із тридцяти, від супів до морозива і фруктових салатів, то в самій Швеції – це набір із п’яти-шести страв, головна особливість яких полягає в тому, що їсти їх можна без ножа. Не мо...
02/08/2003, ”Дзеркало тижня” № 29 (454)
Олексій КУЖЕЛЬНИЙ: «Початок вистави нічим не відрізняється від старту космічного корабля»
Нещодавно в Київській академічній майстерні театрального мистецтва «Сузір’я» відзначали потрійний ювілей: чверть століття із дня заснування самого театру, який є першим театральним ангажементом в Україні, 60-річчя художнього керівника Олексія Кужельного та 105 років самій будівлі, в якій працює театр. Про «Сузір’я&raqu...
25/05/2003, ”Урядовий кур’єр”
Чертова дюжина Игоря Славинского
Как вы думаете, какое количество постановок одного режиссера может одновременно идти в киевских театрах и какое количество театров режиссер, соответственно, может “охватить” своим творчеством? Так вот, абсолютный рекорд, оказывается, принадлежит сегодня актеру и режиссеру Игорю Славинскому: постановок – 13 (прописью: тринадцать!)...
30/04/2003, ”Киевские ведомости” №93 (2898) Анна Липковская
Олексій Кужельний у театрі, на фестивалі та вдома
Чарівний Фігаро з відомої комедії Бомарше, котрий із талановитою легкістю встигає скрізь, вміє з м’яким гумором «розвести» найскладнішу ситуацію, так і залишився б для мене милим літературним персонажем, якби життя не подарувало зустріч з Олексієм Кужельним. Народний артист України, лауреат премій ім. Котляревського й ім. Балацько...
26/04/2003, ”Дзеркало тижня” № 16 (441)
Публічна людина Олексій Кужельний. Про користь простих рішень
Олексій Кужельний — типовий представник тих, кого називають публічними людьми. Причому ця публічність його анітрохи не обтяжує, а іноді здається, що становить якщо не сенс, то найприйнятнішу форму існування. Навіть похід на ринок за продуктами (що він вміє і любить робити) Кужельний перетворює на невелике шоу. Що вже казати про професію. Худо...
25/04/2003, ”День” №76 Ганна Шеремет
Караоке в кабаре
В Мастерской театрального искусства “Сузір’я” прописан театр-кабаре “Хромая судьба”. Актеры постоянные, могут и на других сценах свое искусство показать, но “Хромую судьбу” любят особенно. Начало поэтическо-песенному стилю этого театра положил спектакль “В барабанном переулке” по поэзии Б. Окуд...
30/01/2003, Киевские ведомости №19 (2824) Алла Подлужная
Симфонія вазеліну
Десять спектаклів із восьми країн, конференція з проблем культурного обміну та залучення коштів для експериментальних пошуків, зустрічі з керівниками міжнародних фестивалів, збиті в триденну програму Театрального ярмарку, запропонувала швейцарська фундація «Про-Гельвеція». Чотири делегати з України, серед яких був і я, запрошення прийня...
17/11/2001, ”Дзеркало тижня” № 45 (369)
AVANTI, DILETTANTI!
Насправді рахунок Цюрихського фестивалю незалежних театрів 2001 року був на користь театрів професійних, жвавих, пошукових. Та тридцятирічна репутація цього театрального форуму дозволяє представляти глядачеві найризикованіші експерименти. Під тією самою назвою, що й ця стаття, вийшла рецензія на спектакль «Король Бабу», який назвав у а...
27/10/2001, № 42 (366)
Способ жизни – театр
Риторический вопрос, сформулированный “неистовым” Виссарионом Белинским, звучал в сердцах театралов задолго до него и, надеюсь, будет актуален до тех пор, пока жив сам предмет этого вопроса – Театр. Именно он и сладко-мучительная актерская профессия стали героями пьесы Франсуазы Саган “Заноза”, премьера которой состоял...
14/04/2001, ”Зеркало недели” № 15 (339) Светлана Агрест
Творчество на основе конкуренции
Основатель и художественный руководитель киевской Мастерской театрального искусства «Сузiр'я» уверен, что «контрактная форма отношений - лучшая и для театра     Мастерская театрального искусства (МТИ) «Cузiр'я» избрала для себя путь ангажемента еще в 1988 году и стала первым ангажементным теа...
26/03/2001, ”Компаньон” №12 Ирина Бурлакова
Синопсис «Тесписа» и капля скепсиса
Международный фестиваль моноспектаклей, названный в честь первого древнегреческого актера, письменные свидетельства о котором дошли до нас, проводился с 1 по 8 марта в германском городе Киле и носил подчеркнуто рабочий характер. Каждый день показывалось по 2—3 спектакля, которые привезли 5 актрис и 10 актеров из 13 стран. Днем проходили симпо...
17/03/2001, «Зеркало недели» №11