Преса

Крем для одягу
У студентські роки мені доручили підготувати привітання до ювілею знаної актриси. Ми вигадали гру з вішаками, які заявляли створені нею образи, а на фінал ставали калейдоскопом побажань нових ролей. Керівник курсу і мій перший учитель Михайло Рудін похвалив нас за фантазію, іронічно додавши, що найстрашніше, коли про актора кажуть «вішак для ...
02/12/2016, Газета ”День”: №220-221, (2016)
У кожного свій бар'єр
Мік­ро­сце­на Ки­їв­ської ака­де­міч­ної май­стер­ні те­ат­раль­но­го мис­тец­тва «Су­зір’я» вже не пер­ший рік є твор­чим май­дан­чи­ком, на яко­му ви­про­бо­ву­ють свої си­ли мо­ло­ді ук­ра­їн­ськ...
02/12/2016, Демократична Україна
Легка музика – справа серйозна!
Як «Графиня Маріца» об’єднала українців із угорцями Прем’єра «Графині Маріци» І. Кальмана у Київському національному театрі оперети не просто свято музики, яке стверджує оптимістичність вище за будь-які складнощі життя. В рік 60-річчя Угорської революції — це привітальний жест украї...
18/11/2016, Газета ”День”: №210-211, (2016)
«Помру за тебе, й того буде мало...»
Нове сценічне прочитання «Берестечка» Ліни Костенко Майстерня українського театру «ҐЕРЦЬ» назвою своєю одразу народжує питання, про який, власне, двобій йдеться. Між театром і глядачем, між режисером і акторами, між постановчою групою і автором обраного літературного твору? До честі керівника театру Данила С...
17/11/2016, Газета ”День”: №209, (2016)
Історія, в яку не повірили
Лю­би­те­лі мо­но­ви­став не­що­дав­но от­ри­ма­ли чу­до­вий по­да­ру­нок. Акт­ри­са і ре­жи­сер Іри­на Мель­ник по­ста­ви­ла у Ки­їв­ській ака­де­міч­ній май­стер­ні те­ат­раль­но­го мис­тец­...
24/10/2016, Демократична Україна 2016_жовтень 24, понеділок
Кожен смертний, в сукупності люди - вічні
            Якось я застав Сергія Володимировича Данченка застиглим у спогляданні електронного годинника. «Який страшний винахід, - сказав він. - На чорному табло пульсує смерть часу замість ствердження на циферблаті його вічного руху по колу.      Справді, думаючи про смерть, як про майбут...
08/10/2016, Газета ”День” №183, (2016)
Iнкарнації Богдана
Кожного року в день приходу у цей світ і в день переходу в інший Богдана Сильвестровича Ступки усіх, хто завітав до «Сузір’я», ми підводимо до дзеркала над каміном, дивлячись в яке, у першій нашій виставі «Сад божественних пісень», за п’єсою В. Шевчука, актор в образі Григорія Сковороди промовляв: «Чи...
26/08/2016, Газета ”День” №151-152, (2016)
Прострочене мовчання
Контрактна система — «плюси» та «мінуси». Нагадаємо, 28 років тому ми створили перший, тоді єдиний в Україні ангажементний театр. Майстерня театрального мистецтва «Сузір’я» із самого початку працювала за контрактною системою, і я залишаюся переконаним, що ця система організації театру, пройшо...
11/08/2016, Газета ”День” №142, (2016)
ТОРС-мажорні обставини
Чудова «Мем-сторі Сергія Тримбача» про футбол, опублікована в «Дні» №№128-129 від 22 липня 2016 р., розбурхала моє звичайно споглядальне ставлення до спорту, з вищим виявом активності у вигляді вранішньої  зарядки. Цитую: «Він (тренер) не пояснив нам, дітям, що взяття воріт  — це ще й еротичний ...
03/08/2016, Газета ”День” №136, (2016)
Iз посмішкою та сльозою
Найстаріший у Європі Авіньйонський театральний фестиваль відсвяткував 70-річний ювілей. Як казав відомий політик «рідко коли часто» випадає бувати на Авіньйонському театральному фестивалі, але репортажі з фестивалів десятирічної та трирічної давнини наша газета подавала в статтях «Авіньйон — Париж: від фестива...
29/07/2016, Газета ”День” №133-134, (2016)
Про чудо і містику високої поезії
15 липня знаковою моновиставою «Прекрасний звір у серці» театр «Сузір’я» закриває сезон. Ця постановка — присвята Миколі Вінграновському. Його поезія у виконанні Євгена Нищука звучить як натягнутий нерв. Разом із пластикою, над якою працював хореограф Олексій Скляренко, і музикою, спеціально напи...
13/07/2016, Газета ”День” №121, (2016)
Помста чи прощення?
В остан­ні ро­ки в ук­ра­їн­ських те­ат­рах усе біль­шої по­пу­ляр­но­сті на­би­рає жанр мо­но­ви­ста­ви. Но­вим мо­но­спек­так­лем «Бій з тін­ню» за ро­ма­ном куль­то­во­го серб­сько­го пись­мен­ни­к...
08/07/2016, Демократична Україна 2016_липень 27 (24126)
Iнстинкт приховування правди
Роздуми щодо запровадження контрактної форми у сфері культури Багатовікова історія приручення українців різними друзями-завойовниками привчила народ заради самозбереження дозувати правду, маскувати її, ховатися від неї. Самоіронічну формулу зафіксовано в прислів’ї: «Хохол каже мало-мало, а в коморі сало, сало». Та й сього...
07/07/2016, Газета ”День” №117, (2016)
Диктатура відповідальності
Драматургія Гавела — поза часом Чеський культурний центр в Україні виставою «Санація» розпочав проект «Рік Гавела в Україні» до 80-річчя  від дня його народження. Режисер  постановки Б. Рихлік відчув і виявив  суголосність п’єси, написаної більш ніж 20 років тому, сучасній ситуації&n...
01/07/2016, Газета ”День” №113-114, (2016)
Очима «Відкритої ночі»
Гран-прі фестивалю здобула Юлія Шашкова за документальний фільм «Волонтери війни» Приятель Мулли Насреддіна запитав, чи вже оговталася після операції його дружина? «Ні — відповів він. — Вона все ще про це говорить…» Так і про кінофестиваль «Відкритої ночі» — «найчарівніш...
30/06/2016, Газета ”День” 30.06.2016
Сумна моносповідь
25 і 29 червня у театрі «Сузір’я» прем’єра — «Про Ромео та Джульєтту... але звали їх Маргарита та Абульфаз» Уперше режисером вистави виступила талановита актриса і педагог Ірина Мельник, асистував їй Сергій Мельник, а музичне оформлення зробила Тетяна Баранова. Для актриси Олени Дудич, гол...
23/06/2016, Газета ”День” №109, (2016)
Зерно долi
Серед інформації, яка біжить по подолу телеекрану, око вихопило — кияни висловилися за знесення «Арки дружби народів». Я точно киянин і точно не висловлювався з приводу знищення будь-яких пам’ятників без глибокої дискусії, широкого обговорювання, професійних оцінок подій і персон, яким вони присвячені. Бо сенс не в зни...
16/06/2016, Газета ”День” №105, (2016)
Інтерв'ю до вистави ”Бій з тінню”
24 травня на Мікросцені театру відбудеться прем'єра вистави "Бій з тінню" за романом культового сербського письменника Драґослава Михаїловича «Коли цвіли гарбузи». Олексій Кужельний виконав постановку та сценографію цієї вистави, а Володимир Голосняк зіграє роль головного героя - боксера Люби Сретеновича. Ця вистава про ...
21/05/2016, UBR NEWS
Залізничний роман
Ки­їв­ська ака­де­міч­на май­стер­ня те­ат­раль­но­го мис­тец­тва «Су­зір’я» не­що­дав­но по­ра­ду­ва­ла всіх сво­їх ша­ну­валь­ни­ків но­вою ці­ка­вою ви­ста­вою. Ху­дож­ній ке­рів­ник те&s...
20/05/2016, Демократична Україна (культура)
Що видно з мосту?
Одна з останніх прем’єр Національного театру ім. Лесі Українки надихає говорити про нові риси почерку в добре відпрацьованій сценічній каліграфії цього колективу. Вистава «Вид з мосту» — історія дівчинки, яку виховували тітка та дядько, яка дозріла до справжнього кохання, зустріла його і вирішила вийти заміж...
17/05/2016, Газета ”День” №84, (2016)
Чим розум зайнятий?
Нова вистава франківців «Річард ІІІ» як історія самовивищення і самознищення «Свій життєвий досвід ми отримуємо в умовах катастроф», — сказав Б.Брехт. Катастрофи любовні, ділові, сімейні, фінансові, державні мають нас навчити пізнавати в історії не лише рух, а й сталість. Війна сталістю не буває. Тому той, хто...
13/05/2016, Газета ”День” №81-82, (2016)
Рок-н-рол для... пенсіонерів
У театрі «Сузір’я» відбулася прем’єра вистави «Постіль брати будете?»   П’єсу відомого київського драматурга Анатолія Крима «Будинок під знос» («Постіль брати будемо?») поставив Олексій Кужельний. Жанр визначено як комедію, але вистава вийшла психологічно-лірич...
20/04/2016, Газета ”День” №70, (2016)
Доблесть театру – вбивати війну!
У мистецтві змагання неможливе, бо не має об’єктивних критеріїв його оцінки, і дорогоцінне воно саме суб’єктивністю сприйняття, неповторністю хвилювання особистості. Цим хвилюванням живиться, зростає, достигає плід духовний. Цінність цього плоду є стратегічною цінністю народу. Недостойний гине без слави, перемагає духом прямий, сильн...
28/03/2016, Газета ”День” №54, (2016)
Зірковий пил
Станіслав Мойсеєв продовжує пошуки й відтворює стиль камерної вистави на великій сцені. Прем’єра вистави «Зірка, або Інтоксикація театром» у Національному театрі ім. І. Франка, на перший погляд, ще одна спроба зробити п’єсу «Якість зірки» з бенефісної справжньою. На цій самій сцені з нагоди свого ювілею це...
16/03/2016, Газета ”День” №45, (2016)
Посаг кохання
Творчий експеримент — у Національній Опереті вперше поставили п’єсу Маркеса   П’єса майстра «магічного реалізму» Габріеля Гарсіа Маркеса «Любовна одповідь чоловікові, який сидить у кріслі» стала одним з найпопулярніших драматичних текстів ХХ століття. Його приміряли на себе, їм жили, й...
29/02/2016, Газета ”День” №36, (2016)