Преса

«Антигерой – позірне українство»
Війна змушує нас визначитися відносно того, яку державу ми хочемо побудувати. Вже майже три роки війна для нас — це жорстокий і прискіпливий екзаменатор, навіть певною мірою час одкровення. Розкручені ідоли стали розчаруванням. Терміни на кшталт «боротьба з корупцією» та «необхідність реформ» вицвіли від відсутності ко...
05/01/2017, Новорічна анкета «Дня» (2017) Культура
Прийшов, побачив, просльозився
Третій рік поспіль, як центр новорічних свят у столиці України перенесено з майдану Незалежності на Софійську площу Перше місце свою остаточну назву закріпило вагомими подіями новітньої історії нашої Батьківщини. Водночас  підтвердило репутацію майданів як форми політичної загрози. Якщо вслуховуватись у слова і вірити у їх магічну ...
22/12/2016, Газета ”День” №234, (2016)
Хроном Шекспіра із Полонини
У Києві львів’яни представили перше сценічне прочитання маловідомої в Україні п’єси класика «Зимова казка» Британська Рада в Україні зініціювала першу постановку в нашій країні шекспірівської «Зимової казки» на сцені Львівського академічного театру ім. Леся Курбаса. Трембіти, мушлі, запальний аркан...
21/12/2016, Газета ”День” №233, (2016)
Ночі з видом на... люстру
Про новації «Київської Пекторалі-2016» Радянський лозунг часів розвинутого ідіотизму: «Економіка повинна бути економною» — втілився в гангстерських платіжках за опалення, світло і газ. Болгари сміються зі скупості своїх співвітчизників із Габрово, які, читаючи книжку, вимикають світло на момент перегортання ст...
08/12/2016, Газета ”День” №224, (2016)
Крем для одягу
У студентські роки мені доручили підготувати привітання до ювілею знаної актриси. Ми вигадали гру з вішаками, які заявляли створені нею образи, а на фінал ставали калейдоскопом побажань нових ролей. Керівник курсу і мій перший учитель Михайло Рудін похвалив нас за фантазію, іронічно додавши, що найстрашніше, коли про актора кажуть «вішак для ...
02/12/2016, Газета ”День”: №220-221, (2016)
У кожного свій бар'єр
Мік­ро­сце­на Ки­їв­ської ака­де­міч­ної май­стер­ні те­ат­раль­но­го мис­тец­тва «Су­зір’я» вже не пер­ший рік є твор­чим май­дан­чи­ком, на яко­му ви­про­бо­ву­ють свої си­ли мо­ло­ді ук­ра­їн­ськ...
02/12/2016, Демократична Україна
Легка музика – справа серйозна!
Як «Графиня Маріца» об’єднала українців із угорцями Прем’єра «Графині Маріци» І. Кальмана у Київському національному театрі оперети не просто свято музики, яке стверджує оптимістичність вище за будь-які складнощі життя. В рік 60-річчя Угорської революції — це привітальний жест украї...
18/11/2016, Газета ”День”: №210-211, (2016)
«Помру за тебе, й того буде мало...»
Нове сценічне прочитання «Берестечка» Ліни Костенко Майстерня українського театру «ҐЕРЦЬ» назвою своєю одразу народжує питання, про який, власне, двобій йдеться. Між театром і глядачем, між режисером і акторами, між постановчою групою і автором обраного літературного твору? До честі керівника театру Данила С...
17/11/2016, Газета ”День”: №209, (2016)
Історія, в яку не повірили
Лю­би­те­лі мо­но­ви­став не­що­дав­но от­ри­ма­ли чу­до­вий по­да­ру­нок. Акт­ри­са і ре­жи­сер Іри­на Мель­ник по­ста­ви­ла у Ки­їв­ській ака­де­міч­ній май­стер­ні те­ат­раль­но­го мис­тец­...
24/10/2016, Демократична Україна 2016_жовтень 24, понеділок
Кожен смертний, в сукупності люди - вічні
            Якось я застав Сергія Володимировича Данченка застиглим у спогляданні електронного годинника. «Який страшний винахід, - сказав він. - На чорному табло пульсує смерть часу замість ствердження на циферблаті його вічного руху по колу.      Справді, думаючи про смерть, як про майбут...
08/10/2016, Газета ”День” №183, (2016)
Iнкарнації Богдана
Кожного року в день приходу у цей світ і в день переходу в інший Богдана Сильвестровича Ступки усіх, хто завітав до «Сузір’я», ми підводимо до дзеркала над каміном, дивлячись в яке, у першій нашій виставі «Сад божественних пісень», за п’єсою В. Шевчука, актор в образі Григорія Сковороди промовляв: «Чи...
26/08/2016, Газета ”День” №151-152, (2016)
Прострочене мовчання
Контрактна система — «плюси» та «мінуси». Нагадаємо, 28 років тому ми створили перший, тоді єдиний в Україні ангажементний театр. Майстерня театрального мистецтва «Сузір’я» із самого початку працювала за контрактною системою, і я залишаюся переконаним, що ця система організації театру, пройшо...
11/08/2016, Газета ”День” №142, (2016)
ТОРС-мажорні обставини
Чудова «Мем-сторі Сергія Тримбача» про футбол, опублікована в «Дні» №№128-129 від 22 липня 2016 р., розбурхала моє звичайно споглядальне ставлення до спорту, з вищим виявом активності у вигляді вранішньої  зарядки. Цитую: «Він (тренер) не пояснив нам, дітям, що взяття воріт  — це ще й еротичний ...
03/08/2016, Газета ”День” №136, (2016)
Iз посмішкою та сльозою
Найстаріший у Європі Авіньйонський театральний фестиваль відсвяткував 70-річний ювілей. Як казав відомий політик «рідко коли часто» випадає бувати на Авіньйонському театральному фестивалі, але репортажі з фестивалів десятирічної та трирічної давнини наша газета подавала в статтях «Авіньйон — Париж: від фестива...
29/07/2016, Газета ”День” №133-134, (2016)
Про чудо і містику високої поезії
15 липня знаковою моновиставою «Прекрасний звір у серці» театр «Сузір’я» закриває сезон. Ця постановка — присвята Миколі Вінграновському. Його поезія у виконанні Євгена Нищука звучить як натягнутий нерв. Разом із пластикою, над якою працював хореограф Олексій Скляренко, і музикою, спеціально напи...
13/07/2016, Газета ”День” №121, (2016)
Помста чи прощення?
В остан­ні ро­ки в ук­ра­їн­ських те­ат­рах усе біль­шої по­пу­ляр­но­сті на­би­рає жанр мо­но­ви­ста­ви. Но­вим мо­но­спек­так­лем «Бій з тін­ню» за ро­ма­ном куль­то­во­го серб­сько­го пись­мен­ни­к...
08/07/2016, Демократична Україна 2016_липень 27 (24126)
Iнстинкт приховування правди
Роздуми щодо запровадження контрактної форми у сфері культури Багатовікова історія приручення українців різними друзями-завойовниками привчила народ заради самозбереження дозувати правду, маскувати її, ховатися від неї. Самоіронічну формулу зафіксовано в прислів’ї: «Хохол каже мало-мало, а в коморі сало, сало». Та й сього...
07/07/2016, Газета ”День” №117, (2016)
Диктатура відповідальності
Драматургія Гавела — поза часом Чеський культурний центр в Україні виставою «Санація» розпочав проект «Рік Гавела в Україні» до 80-річчя  від дня його народження. Режисер  постановки Б. Рихлік відчув і виявив  суголосність п’єси, написаної більш ніж 20 років тому, сучасній ситуації&n...
01/07/2016, Газета ”День” №113-114, (2016)
Очима «Відкритої ночі»
Гран-прі фестивалю здобула Юлія Шашкова за документальний фільм «Волонтери війни» Приятель Мулли Насреддіна запитав, чи вже оговталася після операції його дружина? «Ні — відповів він. — Вона все ще про це говорить…» Так і про кінофестиваль «Відкритої ночі» — «найчарівніш...
30/06/2016, Газета ”День” 30.06.2016
Сумна моносповідь
25 і 29 червня у театрі «Сузір’я» прем’єра — «Про Ромео та Джульєтту... але звали їх Маргарита та Абульфаз» Уперше режисером вистави виступила талановита актриса і педагог Ірина Мельник, асистував їй Сергій Мельник, а музичне оформлення зробила Тетяна Баранова. Для актриси Олени Дудич, гол...
23/06/2016, Газета ”День” №109, (2016)
Зерно долi
Серед інформації, яка біжить по подолу телеекрану, око вихопило — кияни висловилися за знесення «Арки дружби народів». Я точно киянин і точно не висловлювався з приводу знищення будь-яких пам’ятників без глибокої дискусії, широкого обговорювання, професійних оцінок подій і персон, яким вони присвячені. Бо сенс не в зни...
16/06/2016, Газета ”День” №105, (2016)
Інтерв'ю до вистави ”Бій з тінню”
24 травня на Мікросцені театру відбудеться прем'єра вистави "Бій з тінню" за романом культового сербського письменника Драґослава Михаїловича «Коли цвіли гарбузи». Олексій Кужельний виконав постановку та сценографію цієї вистави, а Володимир Голосняк зіграє роль головного героя - боксера Люби Сретеновича. Ця вистава про ...
21/05/2016, UBR NEWS
Залізничний роман
Ки­їв­ська ака­де­міч­на май­стер­ня те­ат­раль­но­го мис­тец­тва «Су­зір’я» не­що­дав­но по­ра­ду­ва­ла всіх сво­їх ша­ну­валь­ни­ків но­вою ці­ка­вою ви­ста­вою. Ху­дож­ній ке­рів­ник те&s...
20/05/2016, Демократична Україна (культура)
Що видно з мосту?
Одна з останніх прем’єр Національного театру ім. Лесі Українки надихає говорити про нові риси почерку в добре відпрацьованій сценічній каліграфії цього колективу. Вистава «Вид з мосту» — історія дівчинки, яку виховували тітка та дядько, яка дозріла до справжнього кохання, зустріла його і вирішила вийти заміж...
17/05/2016, Газета ”День” №84, (2016)
Чим розум зайнятий?
Нова вистава франківців «Річард ІІІ» як історія самовивищення і самознищення «Свій життєвий досвід ми отримуємо в умовах катастроф», — сказав Б.Брехт. Катастрофи любовні, ділові, сімейні, фінансові, державні мають нас навчити пізнавати в історії не лише рух, а й сталість. Війна сталістю не буває. Тому той, хто...
13/05/2016, Газета ”День” №81-82, (2016)