Преса

Мости свободи
Роздуми після перегляду нової вистави франківців «Ерік ХIV»   Певен, що в пам’яті кожного прихильника театру є історія беззастережного експерименту Є. Вахтангова, якого власний переляк перед результатами примусив удавати з себе хворого, аж поки сам К. Станіславський неочікувано для всіх учасників не визнав роботу ...
03/06/2015, ”День” №94, (2015)
Кохання та інші... неприємності
Про прем’єру «Sugar, або В джазі тільки дівчата» в Національній опереті   Гамлет проголошує «Видовище — петля — аби спіймати свідомість короля». Дуже прагматично як для мистецтва театру, але якщо це спосіб дізнатися хто вбив батька, то чом би й ні. На що впіймати бажання глядача прийти саме у цей...
17/04/2015, «День» №67
Сюрпризматична весна
«Я — мрія» відкрила низку культурних заходів фестивалю   Здається не так давно з’явилася традиція акцентувати французьке мистецтво на початку весни а всі вже ставляться до неї як до чогось природного і регулярного. Тим більше цікавими видаються частіше співпадіння ніж заздалегідь заплановані сюрпризи у програмі Фр...
07/04/2015, «День» №60
Легенда у переказах
Національний театр ім. І. Франка відсвяткував ювілей   Кожна сторінка 95-річної історії франківців настільки просякнута емоціями, трактуваннями, точним знанням недоведених фактів, що в жодній кількості томів її не описати, в одному вечорі не викласти. Для ювілейного зібрання підготували урок історії національного театру. На сцені ...
31/03/2015, «День» №55
До престолу Вітчизни
23 березня було названо лауреатів престижної театральної премії «Київська Пектораль»   Серед золотих цвяхів, які престол Вітчизни закріпляють, рівно важливим є мистецтво театру, дорогоцінне живою райдугою почуттів, непоказним блиском, багатством змісту й синтетичністю своєї природи. Покликані Театром у ньому служать і служать...
24/03/2015, «День» №50
Стій, хто іде!
29 березня на мікросцені київського театру-майстерні «Сузір’я» покажуть прем’єру «Будинок на кордоні»   Виставу поставив режисер Антон Романов (вимушений переселенець із анексованого Криму). Кіноповість класика абсурду Славомира Мрожека була опублікована ще 1967 р., але й нині текст не втратив своєї ак...
17/03/2015, «День» № 45, Аліса Антоненко
Iдеологія доброчинності
Хрущовські реформи з їх примарними комуністичними перспективами досить швидко дали зримий результат. Пам’ятаю з якою радістю наша сім’я з комуналки в центрі переїхала до хрущовки, на тоді віддаленій Лук’янівці. Дратувала лише низька стеля. Потім іронізуючи над насправді потрясаючою зміною побутових умов величезної кількості людей,...
12/03/2015, «День» №42
Живемо — переживаємо театром
Трибуна вільна і значуща — досвід Польщі   Святкування 250-річчя публічного театру Польщі, історія якого починається із закладеного за ініціативи короля Станіслава Аугуста Театру Народового, умотивовано « переконанням, що театр публічний, існуючий в демократичному суспільстві, є Майданом дебатів, місцем народження критичної д...
04/03/2015, «День» №37
Тріпотіння реформ
Насилля породжує насилля, стирається в порох справедливість   Майже 25-річної давнини рецензія Б.Кравченка на публікацію української книжки американського політолога Роберта Пантама «Творення демократії: традиції громадської активності в сучасній Італії» називалася «Як хорові гуртки та футбольні клуби сприяють державном...
18/02/2015, «День» №27
«Театр – це другий фронт та мистецький культурний тил»
У Києві відбулися гастролі Першого українського театру для дітей та юнацтва   У час, коли гастролі — явище рідкісне, приїзд до Києва театру з іншого міста — подія. Особливо, коли це колектив зі Львова й до того ж, який майже десять років не демонстрував киянам свого мистецтва. Йдеться про Перший український театр для дітей та...
12/02/2015, «День» №23
«Будинок на кордоні»: вистава-виклик без антракту і поклону
У київському театрі «Сузір’я» відбулися прем’єрні покази п’єси польського драматурга Славоміра Мрожека «Будинок на кордоні».   Режисером-постановником п’єси став Антон Романов, який нещодавно переїхав із Сімферополя до Черкас. «Будинок на кордоні» – мабуть, найактуальні...
07/02/2015, Art misto
На що схоже щастя Ади Роговцевої?
Вистава з нею традиційно стає подією, бо за Адою Роговцевою стоїть епоха, за якою ми вже встигли скучити—поетичності в кіно, і в театрі. Вона однаково дотепна у драматичних постановках, і у комедійних Прем’єра нової роботи режисерки і доньки Роговцевої — Катерини Степанкової днями відбулася в театрі "Сузір’я". ...
20/01/2015, Українська правда Життя
Про репертуарний театр
У дискусії на актуальну тему взяли участь Олексій Кужельний, Михайло Резнікович і Андрій Білоус   Ця тема назріла давно. Гарячі голови нових «реформаторів» пропонують скасувати репертуарний театр, а їхні приміщення перетворити на прокатні майданчики. Мовляв, є шоу, різні перфоманси, експерименти - навіщо все інше? Дійсно, нав...
08/01/2015, «День» 8 січня 2015
Національна спілка театральних діячів України назвала переможців 2014 року
За традицією, напередодні Нового року, голова НСТД вручає нагороди кращим театральним митцям, відзначаючи їх всеукраїнськими і міжнародними відзнаками. Як правило, це 12 премій, але цьогоріч, через фінансову скруту, обмежилися лише сімома. Найбільшу Премію ім. Сергія Данченка журі присудило учневі видатного майстра, знаному режисеру і художньому...
24/12/2014, «День» №242
Мобілізація інтелекту
Площа шкіри людини в середньому складає два квадратні метри. Пошкодження її одного мікрона може завдати нестерпного болю. Може, площу країни треба вимірювати не гектарами лісів, полів, морів, а саме площею шкіри її громадян? Так зрозуміліше стає, що біль за державу відчувається власною шкірою і не має географічних визначень. Де б не боліло, болить ...
17/12/2014, «День» №237
Акме на границе: две украинские театральные премьеры одного пророка Мрожека
Акме — нескл., ср. acmé f.<гр. akmê вершина. 1751. Лексис. Кульминация, апогей. 1. мед. В медицине апогей болезни, кризис. Исторический словарь галлицизмов русского языка; Акме — нескл. ср. Период наивысшего расцвета творческой деятельности. Современный толковый словарь русского языка Ефремовой; Акме — (от гр...
13/12/2014, BSNews
Майдан «Поводиря»
Нова стрічка Олеся Саніна безумовно була одним із найочікуваніших українських кінопроектів останнього часу   Допитливі китайці, намагаючись визначити що можна назвати прекрасним у різних виявах життя, помітили смакові властивості язика людини. Виявляється гіркий смак сприймає частина цього органу ближче до горла, кислий його бокові части...
14/11/2014, «День» №214
Зелена трава крізь асфальт...
Все, що пов’язане з ім’ям Юрія Любимова, у моєму сприйнятті асоціюється з непереборною силою життєствердження   Прикро-дивно, що він помер. Заживши слави й популярності завдяки ролям чарівних героїв-коханців, після 20 років акторства Любимов віддав перевагу шляху молодого режисера, що дебютував успішною виставою в 40 років, п...
07/10/2014, ”День” № 186
Театр небойових дій
Театр бойових дій, політичний театр, театр пісні, моди, вина, закулісні режисери, режисери перемоги, і ще безліч варіантів використання термінології моєї професії примушують саме її інструментарієм піддавати аналізу дійсність. Точніше не просто аналізу, а дієвому аналізу обставин, подій, мотивів. Сучасна режисура це не тільки об’єднання різно...
25/09/2014, «День» №178
Ада Роговцева: «Перші сльози від мистецтва, а не від горя...»
Народна артистка України — про поїздку на схід країни, відмову зніматися в Криму, роботу у виставі «Утікачки» і ставлення до телесеріалів   Хороші новини сьогодні на вагу золота. Але бувають. Наприклад, прем’єра вистави «Утікачки», що відбулася днями у Київському театрі «Сузір’я». В о...
12/09/2014, «День» №169
Духмяне місто
У виставах театрального Брауншвейзького фестивалю було щось про нас, про мене, про Майдан, про сепаратизм, тероризм, про героїзм Дивним чином напруженість нашого існування на межі війни і миру, відчуття чи то приреченості чи то призначеності існування в епіцентрі новітніх випробувань світоустрою робить сприйняття творів мистецтва особистісним чи...
27/08/2014, «День» №157
Дотик до долоні генія
В фойє Національного академічного драматичного театру ім. Ів. Франка відбулася церемонія відкриття меморіальної дошки на честь Богдана Ступки. Так можна було б написати про когось іншого достойного шанування і мабуть так воно й відбулося б – солідно, серйозно, пафосно. Але все що пов’язане з великим українським актором було й продовжує...
26/08/2014, ”День”
Спасемо Україну – спасемо світ!
Богорівна сила слова колись роз’єднала будівельників вавилонської башти, а колись об’єднала племена в нації, нації – в країни. Нині має об’єднати всіх, хто живе на Землі, в гармонійне людство.  Нам випало жити на почату нової епохи земної цивілізації. Гострота цієї хвилини полягає в небезпеці унеможливлення спокійної р...
19/08/2014, ”День”
Не промовчи Кобзаря у собі...
Шевченкіана на київській сцені Пригадую, як до 175-літнього ювілею Т. Шевченка Сергій Данченко мусив поставити виставу в Національному академічному драматичному театрі ім. Івана Франка. Після довгих роздумів і пошуків зупинилися на оперному лібрето А. Малишка. Ескізне викладення долі Кобзаря надавало можливість уникнути заполітизованості його ...
13/08/2014, ”День” № 148
Війна за війну
Честь і совість, які завжди були в епіцентрі уваги російської культури, виявилися балачками Намагаючись художньо відтворити життєві події, зв’язані драматургом у комічний, драматичний або трагічний вузол людських доль, режисер із вчинку, характеру, обставин має видобути мотивацію дій. Отже, за що воює Росія? Ні, не Росія. Народна творчіст...
30/07/2014, ”День” № 138